Smycken

Kortfattat

- Betala med postförskott, faktura eller delbetalning.
- Öppet köp i 14 dagar på alla beställningar.
- Alla priserna är i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms (25%).
- Beställd vara levereras normalt inom 3-5 dagar.
- Alla varorna som inte anges vara slut i lager finns tillgängliga för leverans.
- Varor som uppges vara tillfälligt slut kan dessvärre vara permanent slut.
- Du måste vara över 18 år för att handla på Coalcreek AB eller ha målsmans tillstånd.
- Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning, prisändring och skrivfel.
- Alla försök till bedrägeri polisanmäls.
 

Leverans

Leverans tiden är 2-5 arbetsdagar. Ditt paket skickas med Posten från Sverige. Vi skickar ditt paket till det postutlämningsställe som ligger närmast dig. Får vi din beställning innan kl 08.00 vardag sänder vi den samma dag. Vid reatilfällen så kan leveranstiden vara längre, men vi gör så gott vi kan för att få ut den så snabbt som möjligt. Det kan hända att vissa varor för tillfället är slut. I dessa fall kontaktar vi dig alltid via mail eller telefon. Om det av någon anledning inte går att leverera din beställning inom utlovat tid har du alltid rätt att avbryta köpet. Alla produkter på Internetbutiken finns på lager.
 

Fraktkostnader

Fraktkostnad varierar beställningens vikt.
0 - 20 gram = 20 SEK
100 - 249 gram = 29 SEK
250 - 499 = 39 SEK
500 gram och uppåt = 50 kr.

Fraktfritt över 500 kr Gäller ej REK. Automatiskt REK för order över 1000 kr.

 

Hämta från kontor

Beställningen förbetalas med Kortbetalning, Faktura eller Delbetalning. Fraktkostnaden är helt gratis. Du kan hämta ut din beställning nästa dag efter 12.00. Medta legitimation. Paketet ligger kvar i en vecka som högst. För ej uthämtade paket, dvs om du inte ens kommer in och kollar/provar, debiterar vi en avgift på 150 kr via Kreditor.

OBS. Tänk på att vi har ett kontor och inte en butik.
Fraktkostnad: 0:-
Leveranstid: 1 dag.

Adress:
Kanalhuset 

734 40 Hallstahammar
Öppettider:
Vardagar: 11.00-14.00



 

Betalsätt

Postförskott

Om du väljer att skicka din vara via Posten så kan du betala via Postförskott. Ett avi skickas till dig. Ta med det och hämta din beställning i närmaste postutlämningsställe. Där betalar du för din beställning. Glöm inte att ta med legitimation. Vid betalning via Postförskott tillkommer en avgift på 59 kr.
Paketet kan högst ligga där i 14 dagar. Ej uthämtade paket debiteras med 150 kr via Klarna AB.
 

Klarna Faktura

I samarbete med Klarna AB (tidigare Kreditor) erbjuder dig att betala på faktura med 14 dagars kredit räntefritt, från det att vi skickat ut ditt paket. Vid betalning mot faktura tillkommer en avgift på 39 kr. Om du väljer detta alternativ kommer det att göras en sedvanlig kreditprövning. Om du blir godkänd av Klarna AB kan köpet med fakturabetalning genomföras. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag från 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Fakturan skickas tillsammans med paketet.
För fullständiga villkor läs:
Vilkor för Klarna Faktura
 

Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

- Få alltid varan innan du betalar
- Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
- Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
- En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
- Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

0 kr i uppläggningsavgift. För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1 000 kr, ca 16,5 kr. (Psst. Du vet väl att räntan är avdragsgill.)
För fullständiga villkor läs:
Villkor för Delbetalning

Klarna AB hanterar alla våra fakturer och delbetalningar. Faktura Mig och Klarna Delbetalning tjänsten fungerar både för privatperson och företag. Du kan se din faktura samt betalning på www.faktureramig.se/. Det går också att kontakta Klarna AB via tel: +46 (8)120 120 10 eller email: kundtjanst@kreditor.se
 

Ångerrätt och öppetköp

Avbokning eller ändrig av order

Vid avbokning eller ändrig av order är det viktigt att kontakta oss så snabbt som möjligt innan vi hinner skicka iväg ordern. Skicka ett email så snabbt som möjligt med tydlig ämnesrad som: "ÄNDRING ORDER" eller "AVBESTÄLLNING". Glöm inte ordernummer. Om ordern redan är iväg skickad så får ni betala fraktkostnaderna.
 

Öppetköp och ångerrätt

Coalcreek AB följer Konsumentverkets regler och riktlinjer för e-handel. Från att ni mottagir er vara, har ni ångerrätt i 14 dagar. När varan är mottagen och godkänd sänder vi en ny produkt eller gör en återbetalning.
Du ansvarar själv för returförsändelsen och för returporto. Medgöljande retursedel som ni hittar tillsammans med kvittot skall alltid fyllas på och med vid returer. Om returen sker postförskott kommer varan inte att lösas ut. Efter att vi har mottagit varan och godkänt returen sänder vi dig en ny vara eller gör en återbetalning på de returnerade varorna.

För att ångerrätten skall gälla ni tänka på följande.
- Varan får inte ha används eller kommit till skada. Ni har rätt att öppna förpackningen och kontrollera varan.
- Finns orginalförpackning skall även den sändas åter med varan och får ej ettikeras, tejpas eller liknande.
- Retur- och bytesrätten gäller ej för underkläder.

 

Returna varor

Returformulär skickas alltid med din beställning och skall användas vid eventuella returer, väl inslagen tillsammans med varan. Returformuläret skall alltid fyllas på, och det är bättre att fylla i för mycket än för lite.
Vid retur följ följnade steg:
Steg 1 - Fyll i returformulär och se till att allt är korrekt. Det är bättre att fylla i för mycket än för lite. Se till att returformuläret är väl inslaget med varan.
Steg 2 - Se till att varan är väl inslagen så att den inte kommer till skada under frakt. Skriv ordernummer på paketet.
Steg 3 - Skicka varan till: Coalcreek AB Kanalhuset, 73440 Hallstahammar, Sverige. Du ansvarar själv för returförsändelsen och för returporto.

Returformulär för nedladdning finner ni nedan:
-

Kom ihåg att varan skall vara oanvänd och i nyskick. Och det gäller också eventuella förpackningarna. Returhanteringen kan ta upp till 30 dagar. Detta gäller även vid byte och återköp. Återbetalningen varierar beroende på betalsätt.

Betalkortsköp (VISA & Mastercard)
Om du har handlat en vara via betalkort (VISA eller Mastercard) så sker återbetalningen till samma konto som användes vid köpet.

Postförskottsköp
Om du har handlat via postförskott är det viktigt att skicka med kontonummer vid återköp. Detta är viktigt eftersom att vid eventuella byten så kan den nya varan vara slut.

Faktura- eller Delbetalningsköp
Om du skickar tillbaka varan i god tid innan fakturans datum har utgått, så får du en ny faktura där värdet av den retuernerade fakturan är avdragen. Om du inte fått en ny faktura innan den första förfallit måste du betala den. Ange alltid kontouppgifter vid återköp så att återbetalning kan ske till ert konto.

 

Reklamationer

Om en vara är skadad eller inte stämmer överens med hur produkten har presenterats på Internetbutiken har ni möjlighet att reklamera produkterna.

Vid en reklamation kontaktar ni info@coalcreek.se så snart ni upptäcker felet. Vi kommer att undersöka om det är möjligt att reparera eller avhjälpa felet på varan. Om det inte är möjligt ersätts reklamationen med en ny vara. Skulle det inte gå att ersätta varan eller avhjälpa felet får ni pengarna tillbaka. Har ni möjlighet att skicka med foton på skadan/felet i mailen så snabbar det på processen.
När vi fått varan och reklamationen har blivit godkänd meddelar vi dig detta och skickar vi dig en ny vara.Hanteringen av reklamationer tillämpas enligt Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till www.konsumentverket.se
 

Transportskador

Om en vara från Coalcreek AB skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören (vanligtvis, Posten).
 

Personuppgifter

De personuppgifter som lämnas vid en registrering hos Coalcreek AB , behandlas konfidentiellt och används bara för att kunna skicka ordern till rätt adress. Inga uppgifter lämnas ut till tredje part utan kunds samtycke. Allt sker enligt personuppgiftslagen (PUL). Du har alltid möjlighet att få ta del av de upplysningar Coalcreek AB  har om dig, sänd ett mail med namn och adress så skickas detta till dig. Om uppgifterna är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du möjlighet att få uppgifterna rättade eller raderade.
 

Produktinformation

Coalcreek AB förbehåller sig rätten att justera priser, prisfel, produktinformation, produktbilder och erbjudanden utan notis. De produktbilder och informationstexter som finns tillgängliga återspeglar varan så gott det går. Vi reserverar sig för eventuella fel som kan förekomma på sidan och kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.
Bilderna kan skilja sig åt beroende på färginställningar i din dator. All bildinformation skall ses som illustrationer och kan ej heller garanteras återge exakt utseende och beskaffenhet. Coalcreek AB friskriver sig för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i Coalcreek AB  sortiment förekommande produkter.
 

Ansvar för fel

Coalcreek AB ansvar för fel i leverans är begränsad till gällande försäljningsvillkor. Coalcreek AB bär inget direkt eller indirekt ansvar för t ex , men ej begränsat till, inkompatiblilitet, leveransförseningar, driftsavbrott, dataförlust, merarbete eller annan ekonomisk skada.
 

Force Majeure

Coalcreek AB skall vara befriat från skadestånd och andra påföljder om fullgörelsen av avtalet hindras, försvåras eller försenas av någon omständighet utanför vår kontroll. Såsom befriande omständighet skall anses bland annat myndighetsingripande, ny/ändrad lagstiftning, uteblivna tillstånd, krig, brand, översvämning, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, sabotage, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden eller uteblivna leveranser från underleverantörer samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
 

Ägandesrättförbehåll

Alla varor förblir i Coalcreek AB´s egendom tills dess full betalning erlagts.
 

Tillämplighet

Dessa köpevillkor är tillämpliga där svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med dessa. För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt Distansavtalslagen som även innefattar skydd för säljföretaget. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa hos Coalcreek AB. Mer information härom finns på Konsumentverkets hemsida, www.kov.se.
 

Lagval

Alla försök till bedrägerier polisanmäls och Coalcreek AB förbehåller sig rätten att häva köpet om detta befaras. Tvist enligt dessa villkor ska avgöras enligt svensk lag.
 

Kontakta oss

Det enklaste sättet att kontakta oss på är via email:

info@coalcreek.se - Vårt mål är att svara alla våra kunder inom 48 timmar.

Postadressen
Coalcreek AB

Kanalhuset
734 40 Hallstahammar 

Sverige

För frågor angående fakturor eller delbetalning var vänlig och kontakta Klarna AB:
Tel: +46 (8) 120 120 10
Kundtjänst: www.klarna.com/sv/kundtjanst
Web: www.klarna.com

  • tunga